Vår profil

Lønnebakken Skole

Samarbeid, engasjement og anerkjennelse skal være normgivende for arbeidet ved skolen.

Viktige punkter i vår praksis:

  • Kartlegging, observasjon og logg for å finne elevens sterke sider/ressurser  som vi skal ta utgangspunkt i ved alt arbeid med eleven
  • Gi oppmuntring og ros ved alt arbeid/oppgaver som gjøres
  • Planlagte belønningssystem
  • Klare konsekvenser og opptrapping av konsekvenser, konfliktløsing ved regelbrudd
  • Regelmessige elevsamtaler
  • Klar og tydelig klasseledelse  
  • Klasseregler


Elevmedvirkning:

  • Regelmessige elevsamtaler
  • Konferansetimer med elev og foresatte
  • Tverrfaglig møter der eleven kan legge fram/presentere seg selv og eget arbeid sammen med læreren
  • Mappevurdering
  • Modell- læring: hospitering i andre klasser, både elever og ansatte
  • Alle involveres i arbeidet: elever, foreldre og ansatte