Seljåshytta

Hytta ligger ca 3. km fra bommen helt innerst i dalen. Hytta er enkelt innredet, uten innlagt vann og elektrisitet og det er muligheter for overnatting.

Hytta har egen bålplass rett utenfor. Den ligger rett ved Abbortjern, som er ca. 2 km. unna, hvor det er muligheter for å fiske. I tilknytning til hytta har vi materialer og verktøy for diverse sløyd-aktiviteter. Elever har blant annet laget hytte i trærne, platting og sittegruppe utenfor hytta.

I skogen rundt hytta har vi undervisningsopplegg tilknyttet naturfaget. Det er flott bær- og soppterreng rett ved hytta og elevene kan lærer om fugle- og dyrelivet i skogen. Dette er også en god arena for sosial ferdighetstrening for våre elever. Hytta blir flittig brukt i løpet av våren og høsten, men det hender også at noen besøker hytta i løpet av vinteren.